Runová Numerologie
Řada autorů pátrá po mumerologickém systému run . Mnozí nebyli uspěšní , protože se snažili nakládat s runovou abecedou jako s písmem latinským , Řeckým a hebrejským připisovali každému znaku jednoznačný číselný význam nebo se neobtěžovali se studiem původních zdrojů , z nich by bylo možné odvodit platný numeorologický materiál . Klíč k runové numerologický materiál . Klíč k runové numerologii by mohl ležet ve způsobu , jakým jsou uspořadámy runové poslopnosti a věty . Není důvod se domnívat , že jednotlivým znakům dyl přisuzován číselný význam . Naopak z řady příčin předpokládáme , že opakování téže runy má různý význam , závyslý na opakování .
Opakované runy
První germánští mistři run věřili , že každa runa nese ducha moci . Jeden ze způsobů , jakým lze moc runy zvíšit je , její koncentrace opakování runy . Eddy nám dokazují , že růzzným číslům byl připisován rozdílný význam , což si velmi krátce přiblížíme .
Jedna
Význam monády v myšlení našich předků je z věcí obsažených v Eddách asi nejobtížněji dedukovaný . Vše , co není puriálni , je singulární ,např strom, zbraň , či bochník . Osamnělé runy bývají požívány pro svůj význam specifickou moc , pokud nejsou vytvořeny podle posloupnosti trolích run . V posloupnosti individualizovaných run , např v kompletním aettu či futharku , mají všechny znaky shodnou hodnotu a moc .
Dvě
Thórův vozík je řízen dvěma kozly. Kdyz cestuje do Jötunheimu , kde se má setkat s Lokim , cestují s ním dvě děti jako sloužící . Hymi rybářicí s thórem , uloví dvě vereliby do jedné sítě . Ódin ve Výrocích vysokého ( Hávamálu ) posvětil své šaty na dva dřevěné sloupy - figuríny . V písni o Vaftrúdnim ( Vafrúdnismálu ) se dovídáme , že Ragnarök přežijí dva lide . Dva koně táhnou v písni o Grímnim ( Grimnismálu ) slunce přes nebeskou klembu . Frey a Aegi mají v písni o Lokim ( Lokasenně ) po dvou služebnících . Dva koně táhnou mněsíc . S Ódinem spolupracují dva vlci a dva sluhové . Synové Bora stvořili prvni lidi ze dvou větví , Jasanového a Jilmového . V Urdině studni žiji dvě labutě . Dvě lité sáně stály na stráži v písni o Fjolsvinn ( Fjolsvinnsmálu ) . Koza Heidrun doji zedvou struků medovinu pro všechny bojovníky schromážděné ve Valhalle . Frieyin kočárek táhnou dvě kočky . A konečně to nejduležitější na světě jsou dvě pohlaví ženy a muži . Zuvedených příkladů začínáne chápat , že dvojnost ňejakého jevu implikuje v Eddách jeho služebné postavení . Týr má být dvakrát jmenován , když jeho runu vyrýváte do meče , to má přivolat jeho moc , staví ji do služeb autora run a zajistí a zajistí vítěztví každému , kdo se jeho moc dovede podřídit .